Tuesday, January 12, 2010

Adakah kerana DUNIA lebih kita cintai dari segalanya...

Lantas kita telah melupakan banyak perkara lain yang jauh lebih penting...adakah kerana beberapa gulung sijil,diploma,atau ijazah dan jawatan yang ada maka nilai2 kasih- sayang,menghormati orang tua,menyeru kepada ALLAH dengan hikmah dan mauizah hasanah telah dilupakan? Adakah ini ujian terhadap orang2 alim zaman ini?Adakah orang2 ini terlupa bahawa adalah lebih baik menjadi resmi padi...semakin tunduk semakin berisi?
Tapi ini mungkin juga peringatan kepada diriku.....


Ya Allah rahmatilah kami dengan al Qur’an. Jadikan ia imam kami, cahaya, petunjuk dan rahmat bagi kami. Ya Allah ingatkanlah kami apa yang kami lupa dan ajarkan bagi kami apa yang kami jahil. Karuniakanlah kepada kami untuk dapat membacanya sepanjang malamnya dan sepanjang siangnya. Jadikanlah ia perisai kami. Wahai Tuhan sekalian alam.

.Ya Allah terangilah hati kami dengan Al Qur’an, dan hiasilah akhlak kami dengan Al Qur’an, jauhkanlah kami dari api neraka dengan Al Qur’an, masukkanlah kami ke surgamu dengan Al Qur’an. Jadikanlah Al Qur’an sebagai teman di dunia, di dalam kubur sebagai penerang/teman , cahaya di atas titian (shirath), dan teman di dalam surga, dan penghalang dan hijab dari api neraka, sebagai petunjuk untuk segala kebaikan dan tetapkanlah kami dlm kesempurnaan , anugrahkan kepada kami kemudahan dlm mengamalkan Al Qur’an dgn hati dan lisan, senantiasa cinta kpd kebaikan, kebahagiaan, kegembiraan atau keindahan iman. Dan sholawat dan salam yg senantiasa tercurah kpd junjungan Nabi Besar Muhammad SAW dan para sahabat atas kebaikan akhlaq dan kelembutan budi pekertinya di atas cahaya arsy.


No comments:

artikel berkaitan

Blog Widget by LinkWithin