Wednesday, June 17, 2009

3 days khuruj masturat mei 2009 PART 2

Alhamdulillah ALLAH telah mudahkan perjalanan kami.Kereta tidak ada kuasa untuk bawa kami kemana-mana,petrol tidak ada kuasa menggerakkan kenderaan,cuti,duit,tidak berkuasa untuk bawa kami keluar jalan ALLAH,semua kuasa ALLAH.

Lantaran keadaan rumah yang tidak begitu mengizinkan,mesyuarat telah memutuskan bahwa lelaki yang akan uruskan bab makan.Bagi saya inilah pengalaman pertama saya keluar masturat lelaki yang masak atau fikir tentang taam.Program pun lebih padat berbanding pengalaman yang lepas iaitu apabila masturat perlu masak.Sebelum dan selepas zohor penuh dengan program, agak singkat masa rehat siang ,pada hari pertama,saya tak dapat tidur siang langsung(sebelum ini ada juga dalam15-30 minit dapat tidur…asbab lah malam pertama tu saya tak dapat bangun tahajud,sempat solat taubat sahaja dan saya ada terdengar juga keluhan ahli jemaah lain yang tak dapat qiamulail…Lantas hari kedua saya syor pada suami minta longgar sikit program bagi masa sedikit untuk rehat,insyaALLAH untuk tidur seketika sebelum zohor. Saya juga mengakui kelemahan diri yang memang lemah iman.Dengan izin ALLAH malam kedua tu ahli jemaah senyap sahaja mungkin dapatlah mereka berqiamulail,saya pun alhamdulillah ada sikit amal malam berbanding hari pertama.

Kalau tak silap saya,hari pertama saya terdengar ahliah tuan rumah berkata bahawa dia sangat bersyukur sebab ALLAH S.W.T pilih rumah dia untuk terima jemaah.Katanya lagi,dia banyak kelemahan,dan dosa,tak tahulah bahagian mana yang ALLAH pandang sehingga menerima rumahnya untuk menerima jemaah masturat.Bila mendengar kata-kata seperti itu saya terfikir bahawa saya pun selalu ada fikir yang sama,bila ALLAH pilih,izinkan saya untuk hadir ta’lim masturat,khuruj fi sabilillah,sikit2 nusrah,saya fikir amalan saya yang manalah agaknya yang ALLAH pandang untuk pilih saya bantu sikit2 dalam urusan agama ini,sedangkan dosa2,dan kelemahan terlalu dan teramat banyaknya.Pulang dari 3 hari kali ini,saya terfikir mungkin bukan asbab amalan saya ALLAH pilih saya,mungkin asbab amalan,doa dan mujahadah orang lain yang telah menjadi asbab hidayat.Mungkin ada korban 10 sen,50 sen orang lain yang ALLAH suka,mungkin ada orang yang menderita sakit gigi,migraine,demam,senggugut,atau sakit sebelum haid (sakit pinggang,sakit kepala,sakit badan)sewaktu keluar jalan ALLAH,mungkin ada 1 orang Perancis yang terluka tangan sewaktu khidmat,mungkin ada 1 subhanallah orang Jepun yang ALLAH suka,kerinduan seorang ibu dan ayah terhadap anak-anak yang ditinggalkan,dan air mata2 orang keluar jalan ALLAH yang terus menjadi asbab hidayat seluruh alam.Ya,itu mungkin sekali,kerana yang pasti amalan dan iman saya sangat,sangat lemah.

Alhamdulillah,jemaah semua satu hati,walupun rumah nampak sempit dan sebagainya tetapi ketenangan datang dari ALLAH.Bukan dari rumah yang besar dan mewah.ALLAH juga nusrah melalui orang tempatan,ramai yang datang,nusrah lunch,dinner,biryani kambing,caru panggang,macam2 lagi masyaALLAH.ALLAH hantar orang nusrah, datang dari jiran2 (orang awam,orang-orang tua,orang bisu pun ada,jauh-jauh naik bas dari Klang pun ada)datang dari Puchong,Ulu Langat.Bukan sekadar nusrah,ALLAH hantar orang2 yang sudah banyak korban,karkuzahri,dan targhib yang jadi asbab berlinangan air mata.Kuasa ALLAH.

Belajar dari pengalaman keluar sebelum ini,bila ada rasa teringin nak makan apa-apa masa keluar,ALLAH PASTI hantar,saya memang dah ingatkan diri saya awal-awal tak mahu teringin makan apa-apa waktu keluar jalan ALLAH,saya tak mahu makanan!!!But as usual ALLAH will served me with apa2 keinginan saya yang telah lalu,mungkin 4,5, bulan dahulu ada teringin nak makan apa2 yang saya diamkan,ALLAH mesti hantar bila keluar jalan ALLAH.ALLAH HU AKBAR.Ye lah kadang2 keinginan nak makan ni pelik2 juga,teringin nak makan kuih tradisional yang “rare” hand made,still hot,yang pernah dibuat oleh seorang yang istimewa 10,15 tahun yang lalu…Mana nak cari?But ALLAH boleh hantar sesuatu yang sama,betul2 sama,atau lebih baik waktu keluar jalan ALLAH.Tapi itu bukan maksud kita keluar,even for me,takut sangat bila ALLAH hantar perkara2 seperti itu,syukur,ta’jub ada takut pun ada,sebab saya tak mahu amalan dan korban yang memang dah sikit tu ALLAH balas dengan keinginan nafsu saya ni cash di dunia.I want more than that,saya mohon maghfirah,taufik dan hidayah ya ALLAH. Yang penting ALLAH terima sikit2 korban saya ya ALLAH,tak makan pun tak apa.ALLAH sangat baik,sangat pengasih ALLAHUAKBAR. SAMBUNG PART 3

No comments:

artikel berkaitan

Blog Widget by LinkWithin