Thursday, October 9, 2008

laporan jemaah palestin

Hari ini saya mendengar kakuzari dari Jemaah palestin semasa nusrah diaorang. Masyaallah, diberitakan dimasjid al Aqsa sendiri, biarpun dalam keadaannya kini yang kita sedia maklum, jemaah tetap dapat menghidupkan amal makami disitu. Bayan tashkil, ghast, taqlim tetap berjalan.
Didalam Israel sendiri yang penduduk muslimnya hampir 16% kini telah ada 3 markaz dakwah dan Allah melindungi usaha disana. Masaalah dahulunya yang mana ramai penduduk Islam sendiri tidak mengamalkan Islam, dan hidup tiada beza dengan penduduk bukan Islam kini atas berkat usaha dakwah, ramai kembali mengamalkan Islam hatta 25% wanitanya memakai purdah. Atas usaha inilah, Allah membantu dan melindungi sebagaimana Allah melindungi Nabi Musa yang membesar dirumah Firaun.

Almarhum Hadraji Maulana Innamul hassan rah.a pesan: keep moving, this work will move..pesan Almarhum Hadraji lagi: sebanyak mana seseorang itu mengaku kejahilan di dalam hatinya, Allah akan buka usaha dan ambil kerja darinya..kata Maulana Umar Palanpuri rah.a:Selagi air matamu mengalir melihat keadaan umat, selagi itu kerja akan diambil dari kamu..

hantar jemaah sebanyak mungkin ke sabah dan serawak... tempat yang subur,kalau tak di tanam benih..lalang,rumput,pohon berduri akan tubuh.. binatang berbisa akan membiak.. orang sabah serawak tak banyak terdedah dengan dunia seperti orang di semenanjung.. lembut..muudah tashkil.. tinggal tunggu pengorbanan orang semenanjung datang sabah..


No comments:

artikel berkaitan

Blog Widget by LinkWithin